سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاع رسانی - معارف اسلامی
 
...

اگر شما این چنین چیزی را بالا سرتان می دیدید چه فکری می کردید؟ فضایی ها آمده اند تا نابودمان کنند، یا عذاب الهی نازل شده؟ اما ظاهرا این ابر های عجیب که اخیرا در مسکو دیده شده اند فقط یک پدیده طبیعی هستند و به گفته یک کارشناس هواشناسی شهر مسکو در اثر برخورد توده های هوا ایجاد شده اند.
جریان دقیق از این قرار است که چند جبهه هوا با خیال راحت در حال عبور از آسمان مسکو بوده اند که یک جبهه هوای مربوط به قطب شمال بهشان حمله می کند پس از مدتی خورشید نیز وارد عمل می شود و میدان نبرد را گرم تر می کند، تمام این عوامل دست به دست هم می دهند و باعث ایجاد این پدیده طبیعی می شوند.
کارشناس هواشناسی تصریح کرد: "این یک پدیده کاملا بصری و در عین حال تاثیر برانگیز است."
پس بنابراین در دنیای واقعی این ها فقط ابر هستند، اما اگر در یک فیلم این ها را دیدید شک نکنید که این ابر یک کشتی فضایی است و از حفره وسط آن اشعه لیزر بیرون می آید. ازسایت مبین



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 88/7/29 توسط ایران

به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» بنیاد جهانی پیگیری پرونده امام موسی صدر با ایجاد یک سایت اینترنتی با نام 14 میلیون (www.14000000.com) اعلام امادگی کرده است به هر گونه خبر موثق و دقیق که به روشن شدن سرنوشت پرونده امام موسی صدر کمک نماید جایزه خواهد داد .
این بنیاد خود را یک بنیاد غیر انتفاعی معرفی کرده و ابراز داشته به هیچ سازمان سیاسی و دولتی وابستگی ندارد و تنها یک بنیاد خیریه میباشد .
این بنیاد همچنین اعلام داشته است این حرکت ، اولین اقدام عملی در این خصوص میباشد و در اینده اقدامات دیگری را نیز در دستور کار خود قرار خواهد داد . این سایت هم اکنون به زبان فارسی میباشد و در اینده نزدیک به زبانهای انگلیسی و عربی به فعالیت خواهد پرداخت .
بنیاد جهانی پیگیری پرونده امام موسی صدر از همه ازادیخواهان خواسته است با فشار بر دولت لیبی این دولت را وادار به ادای توضیح در خصوص روبوده شده امام موسی نمایند.
شایان ذکر است امام موسی صدر در روز 14 خرداد سال 1307 هجری شمسی در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. پدر ایشان مرحوم آیت الله سید صدرالدین صدر، جانشین مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم و از مراجع بزرگ زمان خود بود. جد پدری ایشان مرحوم آیت الله سید اسماعیل صدر، جانشین مرحوم آیت الله میرزا حسن شیرازی و مرجع مطلق زمان خود، و جد مادری ایشان مرحوم آیت الله حاج آقا حسین قمی، جانشین مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی و رهبر قیام مردم مشهد بر علیه رضا خان بود.
امام موسی صدر در اواخر سال 1338 و به دنبال توصیه های حضرات آیات بروجردی، حکیم و شیخ مرتضی آل یاسین، وصیت مرحوم آیت الله سید عبدالحسین شرف الدین رهبر متوفی شیعیان لبنان را لبیک گفت و به عنوان جانشین آن مرحوم، سرزمین مادری خود ایران را به سوی لبنان ترک نمود.
امام موسی صدر در 3 شهریور سال 1357 و در آخرین مرحله از سفر دوره ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی، و در روز 9 شهریور ربوده گردید. دستگاههای قضایی دولتهای لبنان و ایتالیا، و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج امام از آن کشور و ورود ایشان به رم را رسما تکذیب نمود. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش بدست آمدند، تماما دال بر آن هستند که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نگفته است !
اکنون دولت لیبی و شخص معمر قذافی متهم اصلی این پرونده به شمار می آیند.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 88/7/29 توسط ایران

.: سوال:

داستان شرکتهای هرمی ماجرای جدیدی نیست. بلکه هر روز به شکلی نو، ظهور می‌کند. اما در این میان برای تمام کسانی که در آن شرکت می‌کنند این سوال پیش می‌آید که آیا این تجارت آسیبزاست یا نه؟ و سوالی مخصوص متشرعین که آیا از نظر شرعی درست است یا نه؟
  .: پاسخ:
در این نوشتار توجه شما به پاسخ این دو سوال جلب می‌کنیم. ابتدا بررسی نظر فقها و مراجع محترم تقلید:
سوال1: تجارت الکترونیک و کسب مال از طریق عضویت در شرکتهای تجاری گلد کوئست و گلد ماین و شرکتهای مشابه داخلی مانند طرح کارگشایان و ... چه حکمی دارد؟
پاسخ :
آیت الله خامنه‌ای: این معامله اکل مال به باطل است و جایز نیست.
آیت الله فاضل لنکرانی: شرکت در این طرحها جایز نیست و سود حاصله حکم مجهول المالک را دارد.
آیت الله وحید خراسانی: جایز نیست و حرام است.
آیت الله اردبیلی: عمل شبهه ناک است و اجتناب شود.
آیت الله نوری همدانی: جایز نیست و غیرقانونی است.
آیت الله بهجت: جایز نیست و حرام است.
آیت الله شبیری زنجانی: جایز نیست و حرام است.
آیت الله سیستانی: جایز نیست و تصرف و در پول آن حرام است.
آیت الله صافی گلپایگانی: اشکال دارد و حرام است.
آیت الله مکارم شیرازی: حرام است زیرا:
1- اصل معامله باطل است و جنس معامله شده آن مقدار ارزش ندارد.
2- این کار فریب دادن مردم است و کلاهبرداری محسوب می شود و بخت آزمایی نام می گیرد.
سؤال 2: تکلیف پولى که از طریق معامله با شرکت گلدکوئیست و مانند آن به دست آمده چیست؟
پاسخ:
همه مراجع: اگر صاحبان اصلى پول را مى‏شناسد باید به آنها برگرداند و در غیر این صورت از طرف آنان با اجازه مجتهد جامع شرایط به فقیر صدقه بدهند.
تبصره. آیات عظام تبریزى، خامنه‏اى، سیستانى، فاضل، مکارم و وحید اجازه از مجتهد جامع‏الشرایط را احتیاط واجب مى‏دانند.

استفتاء از آیت الله العظمی خامنه‌ای:
سؤال: معاملات شبکه‌اى و زنجیره‌اى وجود دارد (مثل گلدکوئیست و الماس) که شرکت اقدام به فروش طلا یا الماس از طریق بازاریابى شبکه‌اى کرده است به این صورت که شخص مبلغى به حساب آنان واریز مى‏کند و سپس براى شرکت بازاریابى مى‏کند و به ازاى هر چند مشترى که بواسطه این فرد ثبت نام کرده و براى خرید الماس یا طلا پیش پرداخت بدهند و زنجیره به حد نصاب برسد، مبلغى به عنوان کمیسیون به حساب وى واریز مى‏شود و یا امتیاز خرید سایر محصولات شرکت به وى داده مى‌شود معامله به این شیوه چه حکمى‏ دارد؟
جواب : معامله به شیوه مذکور صورت شرعى ندارد و جایز نیست.
منبع:بخش استفتاآت پایگاه ولایت
استفتاء از آیت الله العظمی مکارم شیرازی :
سلام علیکم:
1- به نظر حضرت عالی حکم شرعی فعالیتهای شرکتهایی که به صورت زنجیره ای بازاریابی می کنند چگونه است؟
2- آیا استفتائی که به نقل از حضرت عالی راجع به حلیت فعالیت شرکتهای مزبور در سایتها و نشریات این شرکتها منتشر می‌گردد معتبر است ؟
جواب:
1- این مؤسّسات به ظاهر اقتصادى که گاه چهره واقعى خود را زیر پوشش هاى ایجاد اشتغال یا تخصیص قسمتى از درآمد خود به مراکز خیریه پنهان مى کنند مؤسّسات مرموز و خطرناکى هستند که کار آنها شبیه به نوعى قمار یا لاتار است کلاه از سر عدّه زیادى برمى دارند و بر سر عده معدودى مى گذارند و قسمت عمده درآمد را خودشان مى برند و غالباً به خارج منتقل مى کنند بى آن که هیچ گونه کار مثبتى انجام داده باشند و عمل آنها مصداق بارز اکل مال بباطل است که قرآن مجید با صراحت از آن نهى کرده است.
این مؤسسات نخست به نام «پنتاگونو» در بعضى از شهرها آشکار شد و هنگامى که مقامات قضائى و اطّلاعاتى متوجّه کارهاى خلاف آنها شدند جلوى آن را گرفتند سپس شرکتهای دیگری با نامهای گلد کوئیست ، گلد ماین، الماس، بیزینس، کارگشا و غیره تاسیس شده و با ظاهری دیگر ( ولی در حقیقت به همان صورت قبل) شروع به فعّالیت کردند. و آن هم بعد از کارشناسى مقامات قضائى ممنوع شد و اخیراً به صورت «معامله الماس» همان برنامه به شکل تازه اى دنبال مى شود و در هر جا ممکن است به صورتى درآید نشانه همه آنها بازاریابى هاى زنجیره اى با درآمدهاى کلان است. چندی قبل که این مؤسّسات استعمارى در خارج شروع به فعّالیت کرده بودند بعضى از مسلمانان خارج سؤالى به این صورت براى حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى فرستادند که در کشور اتریش به عنوان «بدون دردسر صاحب 30 میلیون دلار شوید» فرم‌هاى خاصّى که به صورت زنجیره اى مشترى معرفى مى شود در اختیار متقاضیان قرار مى داد و آن را به طور مشروح در سؤال خود بیان کرده بودند ایشان درجواب نوشتند:
"شرکت در این کار حرام و پول عاید از آن مباح نیست و در واقع نوعى کلاهبردارى مرموز براى تصاحب اموال دیگران است."
این سؤال و جواب در کتاب استفتائات جدید معظم له، جلد اوّل، صفحه 150 آمده است.
اکنون مى بینیم که همان ها به اشکال دیگر در کشورهاى اسلامى ظاهر شده است. مسلمانان باید به هوش باشند و آلوده این پول هاى حرام نشوند و ثروت مسلمین را به باد ندهند. و اگر کسانى نادانسته پولى از این طریق به دست آورده اند چنانچه صاحبان آن را مى شناسند به آنها برسانند یا لااقل به مالباخته هاى ردیف هاى آخر بدهند و اگر نمى شناسند به اشخاص نیازمند صدقه بدهند.

2- استفتاء مزبور جعلی بوده و فاقد هر گونه اعتبار میباشد.
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاتة
دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی / بخش استفتائات
منبع: پایگاه امیرالمومنین (مربوط به دفتر آیت الله مکارم)
استفتاء از آیت الله صافی گلپایگانی :
سؤال : نظر جنابعالی در مورد درآمد حاصل از بازاریابی شبکه‌ای و مخصوصاً شرکت گلد کوئیست چیست؟
جواب:
بسم الله الرحمن الرحیم
بازاریابی به شکلی که در گلد کوئیست و امثال آن است حرام و درآمد حاصل از آن نیز حرام است و الله العالم.
لطف الله صافی
استفتائی دیگر از ایشان :
سؤال : یک شرکت داخلی فروش کتاب، برای عضویت مبلغی دریافت می کند و در ازای آن کتابهای درخواستی را با پست مجانی ارسال می کند، همچنین اگر هر عضو، افراد دیگری را به عضویت شرکت ترغیب کند، به ازای هر دو نفر و با شرایط خاص مبلغ دوهزار تومان به شخص معرفی کننده به عنوان حق بازاریابی پرداخت می کند.عضویت افراد به صورت شبکه‌ای ثبت می‌شود و هر شخص، دارای دو نفر زیر مجموعه می‌گردد. در صورت تشکیل یک زوج به عنوان زیر مجموعه یک شخص، دو هزار تومان به او و همه افرادی که بالاتر از او می‌باشند پرداخت می گردد. ضمن ارائه پایگاه اینترنتی این شرکت، تقاضا دارم نظر خود را درباره این مبلغ که به عنوان حق بازاریابی پرداخت می‌شود بفرمایید.
جواب :
بسم الله الرحمن الرحیم
این نوع معامله صورت شرعی ندارد و اکل مال به باطل است چه به صورت کتاب باشد چه طلا چه غیره و وجوهی که شرکت یا اشخاص از این طریق بدست می آورند نمی توانند در آنها تصرف کنند چون مالکش نیستند.
منبع: پایگاه دفتر معظم له ( saafi.net)
× × × × ×
اما از جهت اقتصادی و یا نگاه کارشناسی چرا فعالیت شرکت گلدکوئیست و یا گلدماین اینترنشنال صحیح نمی‌باشد؟
شرکت گولدماینداینترنشنال، اگرچه نسبت به گلدکوئست از شرایط مناسبتری برخوردار است. اما توجه به چند نکته حایز اهمیت است:
1- منع قانونی و یا حرمت شرعی گاهی با توجه به ضرر شخصی است و گاهی با توجه به نابسامانی اجتماعی است.از این رو برخی فعالیتهای اقتصادی چه بسا موجب جهت دادن نیروهای فعال جامعه به کارهای ضد تولیدی و هدر دادن سرمایه های مملکت شود. از این رو در مجلس منع قانونی آن صادر می‌شود و یا مرجع تقلید حرمت آن را اعلام می‌دارد.
2- با توجه به اینکه این فعالیتهای اقتصادی روح ضد تولید دارد و امروزه با مشاهده پیامدهای آن به خوبی می‌توان به این تحلیل رسید که نیروی انسان جوان ما فرصت جوانی و نیروی فکری خود را مشغول خرید کالایی می‌کنند که تنها ارزش دکوری و کلکسیونی دارد. و به طور یقین ادامه این روش در میان تحصیل کرده‌ها ضایعه جبران ناپذیری خواهد داشت.
3- اگرچه شرکت مزبور ثبات قیمت جهانی را با تضمین معتبر بر عهده گرفته است اما با نگاهی کلان به اقتصاد کشور سرمایه‌های مردم صرف خرید جنسی می‌شود که در زندگی مصرفی و نیازهای ضروری آنها هیچ‌گونه نقشی ندارد بلکه با ملاحظه زنجیره طولانی تنها پول جیب به جیب می‌شود و در این میان درصدی به عنوان پورسانت به واسطه داده می‌شود و درآمد هنگفتی نصیب شرکت اصلی می‌شود. و این همان نقطه اصلی فساد اقتصادی است. در نگاه کلان است که موجب منع قانونی و حرمت شرعی شده است.
 از سایت مبین



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/7/16 توسط ایران

چه شما یک دست کت و شلوار بخرید و یا اینکه یک ست در گنجه لباس داشته باشید همیشه سؤالی برای شما مبنی بر اینکه چه مدل کت و شلوار بخرید و یا اینکه چه مدل کت و شلوار برای شما مناسب است، وجود دارد. ما با توجه به موقعیت اجتماعی و علاقه مندی به نوع مدی که دوست دارید و سبک زندگی شما، به شما پیشنهاداتی ارائه می دهیم که در امور روزانه خود که شامل جلسات رسمی، ملاقات ها و دیدارهای روزمره و خودمانی است مناسبترین کت و شلوار که شامل تک دکمه، دو دکمه و سه دکمه است را بپوشید.

?کت سه دکمه

کت سه دکمه یک گزینش عالی برای مردان بلندتر از1.8 متراست. این دکمه ها باعث می شود که عرض سینه زیاد شود و درضمن باعث می شود که شما در عین راحتی شیک و رسمی به نظر آیید.
خاستگاه فشن: کت سه دکمه از مدهای دهه 60 بوده که اخیراُ بیشتر طراحان برای مدل های پاییز 2009 آن را دوباره احیا کرده اند اگرچه که نمی توانند به استفاده از کت های دو دکمه پایان دهند ولی به‌هرحال پوشیدن کت سه دکمه شما را شخصی پیرو مد نشان می دهد.
چگونگی پوشیدن: شما بهتر است دو دکمه از سه دکمه را ببندید. از جهتی چون یقه کت سه دکمه معمولاُ کوتاهتر از دو دکمه است برای اعتماد به نفس بیشتر و اینکه تناسب در ظاهر شما حفظ شود می توانید فقط دکمه وسط را ببندید. همچنین از بستن سه دکمه با هم خودداری کنید زیرا به شما ظاهری سخت و خشک می دهد. در هر صورت دکمه ها را طوری ببندید که از چین خوردگی و یا کشیدگی کت جلوگیری شود و اگر هم اصرار به بستن دکمه ها دارید دو دکمه بالا را می بندید.
کی و کجا بپوشید: کت سه دکمه بهترین جایگزین برای کت دو دکمه در محل کار است بخصوص اینکه اگر شما می‌خواهید کمی برجسته‌تر از همکاران خود در زمینه پوشش به نظر برسید.

?کت دو دکمه

 کت دو دکمه دارای یک استاندارد جهانی است چراکه تمام خصوصیات برازنده بدن شما را مشخص تر می کند و از طرفی اگر شما دارای نیم تنه نامتناسبی دارید با پوشیدن کت دو دکمه می توانید آن را پنهان کنید. کت دو دکمه بادوام و کلاسیک است.
خاستگاه فشن: یک دست کت وشلوار دو دکمه همیشه لازم است چرا که هیچ وقت از مد نمی رود. البته شما هر 5 سال یکبار حتماُ تغییری در مدل کت و شلوار دو دکمه خود می‌دهید برای اینکه مطمئن بشوید که به روز هستید. اگر شما اهل کت و شلوار نیستید ویا اینکه فقط یک دست کت و شلوار در گنجه لباس خود دارید حتماُ آن را دو دکمه انتخاب کنید.
چگونگی پوشیدن: شما در هنگام پوشیدن کت دو دکمه فقط باید دکمه اول را ببندید. اغلب کت های دودکمه مدرن به گونه ای طراحی شده اند که بین کت دو دکمه و سه دکمه قرار می گیرند. مدلهای امروزی می توانند کمی زیباتر باشند. شما در موقع خرید کت دو دکمه حتماُ باید به نحوه قرارگیری دکمه ها توجه کنید زیرا در راحتی شما مؤثرند.
چه وقت و کجا بپوشید: اگر شما یک کت دو دکمه آماده بخرید در مقایسه با کت‌های سفارشی، می توان گفت که شما بدنبال یک خرید ارزان قیمت بوده اید . کت دو دکمه برای مقاصد اداری و همچنین امور روزانه مناسب است.

?کت یک دکمه

کت تک دکمه برای مردان لاغر اندامی که می خواهند شیک به نظر برسند بسیار مناسب است. البته اگر شما چند کت دو دکمه و سه دکمه داشته باشی به جز گاهی اوقات کت یک دکمه نمی پوشید.
خاستگاه فشن: محبوبیت کت یک دکمه در طرح های پاییز2009 افزایش زیادی داشته است.
اگر شما قصد خرید کت یک دکمه را دارید متوجه باشید که این کت برای بسیاری از موقعیت ها مناسب نیست و در اینکه در چه موقعیت مکانی و زمانی از این کت اسپرت می توانید استفاده کنید محدودیت دارید.
چگونگی پوشیدن: اگر شما ایستاده اید حتماُ باید دکمه آن بسته باشد و در حالت نشسته عکس این موضوع صحیح است، توجه کنید در غیر این صورت شما ظاهر خوشایندی نخواهید داشت. هنگام پوشیدن کت تک دکمه حتماُ باید به ترکیب کراوات و پیراهن خود توجه کنید، در غیر این صورت ست لباس شما دچار نقص است.
چه وقت و کجا بپوشیم: هنگامی که شماهنگام ملاقات با یک دوست می توانید این کت را بپوشید. همچنین پوشیدن این کت می تواند شما را فردی جذاب و به طور غیر قابل باور مؤدب و دوست داشتنی نشان دهد اگرچه دستورالعمل کلی برای پوشیدن این کت اسپرت وجود ندارد.
 از سایت مبین



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 88/7/15 توسط ایران

? یک نکته در مورد روش شکستن نارگیل:
برای شکستن نارگیل به این صورت عمل کنید: ابتدا الیاف آنرا کاملاً از نارگیل جدا کنید، بر روی نارگیل لکه هایی مانند چشم وجود دارد آن قسمت را سوراخ کنید و شیره داخل نارگیل را کاملاً از آن خارج کنید.سپس نارگیل را داخل تابه قرار داده به مدت ?? الی ?? دقیقه گذاشته تا با حرارات ْ??? بپزد بعد از این زمان بگذارید تا پوست آن سرد شود. سپس با یک ضربه چکش پوست نارگیل را از آن جدا کنید.

? چند نکته در مورد گرفتن آب میوه:
در نظر داشته باشید که وقتی می خواهید آب میوه بگیرید به مقدار مصرف تهیه کنید. زیرا مثلا اگر آب هویج بماند، تلخ و اگر آب سیب مدتی بماند سیاه می شود.

? پوست کندن گردوی تازه :
اگرمی خواهید پوست گردوی سبز را از آن جدا کنید و دستتان سیاه نشود ، داخل ظرف پر از آب، پوست گردو را بکنید.

? مغز گردوی سالم :
اگر می خواهید مغز گردو را سالم از پوست آن جدا کنید، گردوها را یک شب تمام، داخل آب نمک خیس کنید، سپس به آرامی پوست آن را شکسته و مغزگردو را بیرون بیاورید.

? تشخیص گریپ فورت خوب:
از ضخامت و کلفتی پوست گریپ فورت به آبدار بودن یا نبودن آن می توانید پی ببرید. برای تشخیص اینکه گریپ فورت ضخیم است یا نازک به انتهای آن یعنی قسمتی که به ساقه مربوط می شود توجه کنید. در این قسمت از گریپ فورت برآمدگی ایجاد شده است و اصولاً ناصاف و پر چین به نظر می رسد که پوست آن ضخیم است و هر چه پوست گریپ فورت ضخیم تر باشد پر آب تر است.

? تشخیص طالبی رسیده:
دستتان را بر روی پوست طالبی بکشید اگر زبر بود طالبی رسیده است.

? تشخیص هندوانه رسیده:
برای تشخیص هندوانه رسیده می توانید از دو روش استفاده کنید:
1) دو دستتان را در دو طرف هندوانه قرار دهید، و فشار دهید اگر صدایی از آن بگوش رسید هندوانه رسیده است.
2) با انگشت به هندوانه ضربه بزنید اگر صدای طبل مانند و بلندی داشت هندوانه رسیده است.

? رسیده شدن خرمالوی نارس :
اگر خرمالوی شما نارس است ، آنها را در کنار هم بچینید و در گوشه ای بگذارید . تا در همین حال بماند خرمالوها رسیده و شیرین می شود .

? رسیده شدن هلوی نارس :
اگر می خواهید هلوی کال به سرعت رسیده شود ، هلوها را در جعبه ای که با روزنامه آن را پوشانده اید ، قرار دهید . به این ترتیب گازهای متصاعد خارج نشده و باعث رسیدن سریع هلو می شود .

? آب میوه منجمد :
اگر می خواهید از آب میوه ای استفاده کنید که در آن فصل وجود ندارد ، می توانید در فصلی که آن میوه وجود دارد ، آن را ذخیره کنید . به این صورت که آب میوه مورد نظر مانند لیمو ترش یا شربت نعناع و یا آب نارنج را درون قالب یخ ریخته تا ببندد . سپس آن را از قالب جدا کرد و درون کیسه پلاستیکی قرار دهید و داخل فریزر نگهدارید تا در زمان مورد نظر یکی از این قالب ها را درون لیوان شربت بیندازید و از آن استفاده



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/7/9 توسط ایران

امروزه لپ تاپ ها بین کاربران از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند اما شارژ باتری و به نوعی شارژ کردن آن تبدیل به یک معضل اساسی برای کاربران شده است تا آنجا که همه باید همیشه نگران از هوش رفتن لپ تاپ خود هنگام کار باشند. در این مطلب سعی داریم شما را با چند روش جهت اطمینان از شارژ لپ تاپ آشنا کنیم.
1) یک نکته بسیار مهم که باید هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه داشته باشیم آن است که پس از خرید لپ تاپ از آن استفاده کنید تا کاملاً شارژ تمام کند. وقتی که خاموش شد آن را برای 12 ساعت روی شارژ بگذارید.
?) دیفراگ منظم؛ هارد شما کارش را هر چه سریع تر انجام دهد، تقاضای کار کمتری برای هارد و باتری تان ارسال خواهد شد. با انجام مرتب سازی منظم هارددیسک لپ تاپ تان کارایی آن را تا حد ممکن افزایش دهید. البته توجه داشته باشید هنگام دیفراگ کردن حتماً لپ تاپ تان به برق وصل باشد. این مرتب سازی باعث می شود هرگاه درخواستی برای استفاده از هارد فرستاده می شود، کار با سرعت بالاتری انجام شود و مصرف برق هارد به نوعی کمتر شود و به این ترتیب باتری مدت زمان بیشتری به کار خود ادامه دهد.
3) به این مساله توجه داشته باشید که نور صفحه نمایش تان را کم کنید چرا که امروزه اغلب لپ تاپ ها دارای قابلیت کم کردن نور صفحه نمایش هستند. برخی هم حتی دارای قابلیت بهبود کارکرد سی پی یو و سیستم خنک کننده هستند. پس میزان مصرف انرژی آنها را تا حد اقل ممکن کاهش دهید، تا بالاترین میزان عمر باتری را داشته باشید.
4) نرم افزارهایی را که در پس زمینه سیستم عامل تان اجرا می شوند خاموش کنید. همه این برنامه ها بر میزان لود سی پی یو می افزایند و به سرعت شارژ باتری تان را کاهش می دهند. همچنین برنامه های غیرضروری را که در نوار ابزار پایین دسک تاپ در حال اجرا هستند، ببندید. برای این کار به منوی Start بروید و گزینه Run را انتخاب کنید. در پنجره باز شده کلمه msconfig را تایپ کنید و اینتر را بزنید. حال تب Startup را انتخاب کنید. در اینجا تیک کنار برنامه هایی را که به لود شدن دائم آنها نیازی ندارید بردارید. مثلاً برنامه آنتی ویروس شما باید دائماً در حافظه لود شود، اما مثلاً برنامه Quick Time نیازی به باز بودن دائم ندارد.
5) ابزارهای خارجی غیرضرور را به لپ تاپ وصل نکنید. ابزارهای USB (مانند موس) باتری لپ تاپ تان را خالی می کند. هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید، خاموش شان کنید. شارژ دیگر وسایل از طریق لپ تاپ (مانند Ipod) هنگامی که لپ تاپ از باتری استفاده می کند، موجب خالی شدن شارژ آن می شود. اگر نیازی به کارت شبکه بیسیم و بلوتوث تان ندارید آنها را هم خاموش کنید زیرا هنگام روشن بودن به طور خودکار دائماً برای یافتن شبکه جست وجو می کنند و این کار میزان بسیار زیادی انرژی باتری را مصرف می کند.
6) رم سیستم تان را افزایش دهید. این کار به شما اجازه می دهد به جای اینکه سیستم مرتب از حافظه مجازی استفاده کند، پردازش هایتان را بیشتر با رم انجام دهید. حافظه مجازی برای انجام پردازش ها از هارد استفاده می کند و کارایی مصرف انرژی آن بسیار پایین است. توجه داشته باشید افزودن رم باعث افزایش مصرف انرژی می شود، اما کارایی آن بیشتر از برنامه های شبیه سازی است که حافظه مجازی را ایجاد می کنند.
7) هارد درایو و ابزارهای سی دی و دی وی دی را خاموش کنید. میزان مصرف انرژی سی دی و دی وی دی درایو ها از هارد هم بیشتر است. وجود سی دی در درایو باعث مصرف بیشتر می شود، حتی اگر از آن استفاده هم نشود. تا جایی که ممکن است سعی کنید به جای درایو نوری از برنامه های درایو مجازی استفاده کنید.
8) اتصالات باتری را تمیز نگه دارید. هر دو ماه یک بار پارچه یی را به الکل آغشته و اتصالات فلزی باتری را تمیز کنید. این کار راندمان جابه جایی انرژی بین باتری و لپ تاپ را بالا می برد.
9) از باتری تان مراقبت کنید. باتری را به کار وادارید. باتری شارژ شده را برای مدت طولانی بلااستفاده نگذارید. هر بار باتری را شارژ می کنید، آن را حداکثر طی یک تا دو هفته استفاده کنید. همچنین شارژ باتری های Li-On را هیچ گاه کاملاً خالی نکنید. در صورتی که از باتری های نیکل کادمیوم استفاده می کنید، اجازه دهید کاملاً خالی شوند و سپس آنها را شارژ کنید. باتری های جدید NiMH نیازی به این کار ندارند و باتری های Lithium-ion از آن هم بهترند.
10) هایبرنت به جای استند بای؛ اگر کامپیوترتان در طول روز مدتی بدون استفاده است، آن را به گونه یی تنظیم کنید که پس از مدت معینی وارد وضعیت استند بای شود. اگرچه قرار دادن لپ تاپ در حالت استند بای باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می شود و همچنین سریعاً به حالت آماده به کار برمی گردد، اما به هیچ وجه کارایی آن به اندازه صرفه جویی انرژی در حالت هایبرنت نیست. هایبرنت کردن سیستم در عین حال که باعث حفظ دوره کاری تان می شود، ابزارهایتان را کاملاً خاموش می کند تا استفاده انرژی نداشته باشند.
11) دمای عمومی سیستم تان را پایین نگه دارید. لپ تاپ در دماهای پایین تر کارایی بهتری خواهد داشت. هرچند وقت یک بار منافذ هوا را با یک پارچه یا تمیز کننده صفحه کلید پاک کنید یا اینکه هر سال یک بار آن را برای سرویس ببرید.
12) تنظیمات انرژی را بهینه سازی کنید. در کنترل پنل ویندوزتان از طریق گزینه Power Option میزان مصرف انرژی را بهینه کنید. برای نتایج مناسب گزینه Max battery را انتخاب کنید.
13) از چند برنامه به شکل همزمان استفاده نکنید. هنگامی که از باتری استفاده می کنید، هر بار فقط یک کار را انجام دهید و سپس سراغ کار بعدی بروید. هنگامی که روی یک صفحه گسترده کار می کنید، برنامه ای میل تان هم در حال کار است؛ همزمان به موسیقی هم گوش می دهید. ذهن تان را روی یک کار متمرکز کنید. اگر این کار را نکنید، قبل از اینکه هیچ کاری به پایان برسد باتری تان خالی شده است.
14) کارهای ساده را از لپ تاپ تان بخواهید. فعالیت هایی مانند چک کردن ای میل و پردازش متن بسیار کمتر از بازی ها و پخش دی وی دی مصرف انرژی دارند. اگر هنگام مسافرت تنها یک باتری شارژ شده دارید، در مورد نحوه کارتان عاقلانه تر فکر کنید.
15) اگر امکان آن را دارید برای خودتان لپ تاپ های بهتری خریداری کنید چرا که هم اکنون به جایی رسیده ایم که کارخانه های سازنده صحبت از باتری های یک روز کامل می کنند و لپ تاپ های کاربردی تری به بازار می آیند. سعی کنید لپ تاپ قدیمی تان را با مدل های جدیدتر و کاراتر جایگزین کنید. 
16 )عملکرد ذخیره خودکار را خاموش کنید. قابلیت ذخیره خودکار مایکروسافت ورد و اکسل بسیار مناسب هستند اما برای انجام منظم این کار هارد باید بیشتر کار کند و مصرف انرژی آن بالا می رود. البته اگر آن را خاموش کنید، بهتر است هنگامی که باتری ضعیف است این قابلیت را دوباره روشن کنید تا قبل از اینکه سیستم تان بیهوش شود کارهایتان ذخیره شوند. ضمناً درخصوص استفاده از این نکته دقت بیشتری به خرج دهید تا اطلاعات تان را از دست ندهید.
17) میزان انجام کارهای گرافیکی را کاهش دهید. شما می توانید این کار را با تغییر رزولوشن صفحه نمایش و خاموش کردن قابلیت های تفننی گرافیک انجام دهید. امروزه کارت های گرافیک هم اندازه یا حتی بیشتر از هارد دیسک مصرف انرژی دارد.
18) همیشه هنگام مسافرت حداقل دو باتری شارژ شده را به همراه داشته باشید.در پایان نیز به این نکته توجه داشته باشید هر چه مراقب شارژ باشید احتمال دارد برای یک لحظه سیستم شما دچار مشکل شود و به نوعی هنگ کند که شما ناگزیر هستید سیستم را خاموش کنید بنابراین کلیدی ترین کار همانا ذخیره کردن مرتب است تا دچار پشیمانی نشوید.

ازسایت مبین



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 88/3/13 توسط ایران

http://www.jameehmodarresin.org/

در سمت چپ سایت می تونید اونو ببینید.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/3/5 توسط ایران

سلام

امروز روز تولدمه

وخب روز تولد معمولا هدیه می گیرن

ولی ما امروز به شما هدیه می دیم

شما هم اگه می خواهید به ما هدیه بدید همین الان دعا کنید عاقبت بخیر بشیم. انشاء الله - دستتون درد نکنه

اما اولین هدیه:

سری جدید مجموعه سخنرانی های آیت الّله حق شناس هم اکنون به صورت DVD   و کاملاً رایگان در دسترس میباشد .
برای ارسال این مجموعه با شماره   2402171 0912  تماس حاصل فرمایید .

http://www.hoda.ws/main/

 

 هدیه دوم چند عکس بسیار زیبا و با کیفیت عالی از حرم امیرالمومنین (ع)  هستش که تقدیم شما می کنم

.....

http://www.haydarya.com/alboum/1/big_pic/105.jpg

 http://www.haydarya.com/alboum/1/big_pic/73.jpg

http://www.haydarya.com/alboum/1/big_pic/77.jpg

http://www.haydarya.com/alboum/1/big_pic/76.jpg

http://www.haydarya.com/alboum/1/big_pic/79.jpg

 http://www.haydarya.com/alboum/1/big_pic/87.jpg

http://www.haydarya.com/alboum/1/big_pic/90.jpg

http://www.haydarya.com/alboum/1/big_pic/91.jpg

http://www.haydarya.com/alboum/1/big_pic/95.jpg

http://www.haydarya.com/alboum/1/big_pic/107.jpg

http://www.haydarya.com/alboum/1/big_pic/111.jpg

http://www.haydarya.com/alboum/1/big_pic/112.jpg

http://www.haydarya.com/alboum/1/big_pic/113.jpg

http://www.haydarya.com/alboum/1/big_pic/114.jpg

. ....



<      1   2   3      >
.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 100
بازدید دیروز: 352
کل بازدیدها: 7484957

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]