سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/1/17 توسط ایران

ویتامین ها موادی هستند که وجودشان به مقدار کم در سبد غذایی روزانه ضروری است برای تنظیم اعمال اندام های بدن، برای تولید مثل و نیز برای جلوگیری از بیماریها به کار می آیند. در صورت کمبود برخی ویتامینها در بدن، انسان دچار بیماری می شود. مثلا کمبود ویتامین C موجب بیماری اسکوربوت و خونریزی لثه می شود.

ویتانینها بیشتر در مواد غذایی بوده و برخی بر اثر تابش نور خورشید در بدن ساخته می شود، مانند ویتامین D3 و مشتقات آن که برای استحکام استخوان به کار می رود. ضمنا توصیه می شود که ویتامین ها را به مقدار افراط استفاده نکنید، زیرا نتیجه عکس خواهد داشت. مانند ویتامین D.

امروزه در برخی از کشورهای غربی، مقداری ویتامین به برخی از مواد غذایی یا آب میوه جات اضافه می کنند، و یا در صنعت داروسازی انواع ویتامین ها را سنتز می کنند و بصورت قرص، کپسول و شربت در آورده و به مصرف می رسانند. ویتامین ها عموما در میوه جات و سبزیجات تازه و حبوبات و غلات نیز به مقدار قابل ملاحظه ای وجود دارند.

ویتامینها به دو گروه عمده تقسیم می شوند:

ویتامین محلول در چربی:
ویتامین A – D – E – K

ویتامین A: این ویتامین بیشتر برای سیستم بینایی انسان مفید است و در تولید آنزیم رودوپسین استفاده می شود و کمبود آن موجب شب کوری می گردد. همچنین ویتامین A در تشخیص رنگ ها نیز نقش به سزایی دارد و دید انسان را نقویت می کند. این ویتامین بیشتر در مواد رنگی که آن را بتاکاروتن می نامند، مانند گوجه فرنگی، هویج، خرمالو، کدوحلوایی و انبه وجود دارد و برای سلامتی جسم و خشکی پوست و ناراحتی های مغز و اعصاب مفید است.

ویتامین D: این ویتامین یکی از فاکتورهای مهم رشد استخوان بندی و در نهایت جلوگیری از نرمی استخوان و راشیتیسم است و در جذب کلسیم و فسفر به کار می رود. ویتامین D محرک غده پاراتیروئید است و موجب می گردد این غده جذب و دفع کلسیم را کنترل کند. بر اثر تابش نور خورشید این ویتامین در ملانین های پوست یا رنگدانه ها تشکیل شده و جذب می شود.

ویتامین E: این ویتامین یکی از ویتامین های ضروری و لازم برای بدن است و حیاتی ترین نقش را در بدن انسان ایفا می کند؛ زیرا غدد جنسی را فعال می کند و در واقع ضد نازایی است. منبع اصلی این ویتامین جوانه گندم است و اگر با روغن زیتون طبیعی مصرف شود، بیشترین اثر را خواهد داشت. این ویتامین در زیبایی و طراوت پوست و نیز در جلوگیری از سفید شدن و ریزش مو اثر فوق العاده ای دارد.

ویتامین K: این ویتامین نقش مهمی در سیستم انعقاد خوم دارد. ویتامین K در سنتز پروترومبین کاربرد فراوانی دارد و کمبود آن موجب رقیق شدن بیش از حد خون می شود و با وارد آمدن کمترین صدمه به بدن، خونریزی صورت خواهد گرفت و بند نخواهد آمد. این ویتامین بیشتر در گیاه یونجه و شبدر و بذر آنها به مقدار فراوان یافت می شود. استفاده از این گیاه به افرادی که از کمبود ویتامین K رنج می برند، خصوصا افرادی که در فصل تابستان خون دماغ می شوند توصیه می شود. بهتر است این افراد جوانه این دو گیاه را استفاده نمایند. مقدار مصرف بذرهای این ذو گیاه روزانه دو تا سه قاشق غذاخوری به صورت جوانه زده است.
مهمترین توصیه این است که ویتامین های فوق را حتما با روغنهای گیاهی به خصوص روغن زیتون مصرف نمایید تا حداکثر بهره را ببرید؛ زیرا این نوع ویتامین ها محلول در چربی هستند.

ویتامین محلول در آب:
ویتامین C و تمامی گروه ویتامین های B محلول در آب هستند (B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12)

ویتامین C: این ویتامین بیشتر در مرکبات وجود دارد و بهترین عاملی است برای متابولیسم و افزایش سوخت و ساز بدن. ویتامین C بیشتر در میوه جات ترش و کال و نیز در سبزی جات یافت می شود.

ویتامین B1 (تیامین): این ویتامین در تنظیم فعالیت های عصبی و کاهش اختلالات شدید آن سهم به سزایی دارد. همچنان که در سوخت و ساز کربوهیدراتها موثر است و بیماری بری بری نقصان شدید ماهیچه ها را نیز از بین می برد.

ویتامین B2 (ریبوفلاوین): این ویتامین یکی از ویتامین های مهم و اساسی برای بدن است و در بینایی انسان اثر به سزایی دارد. این ویتامین برای بهبود تب خال و جراحت های روی لب مفید است و باعث جلوگیری از خون مردگی و سوزش چشم می شود و حساسیت زیاد به نور را از بین می برد و برای رشد و متابولیسم کودکان مفید است.

ویتامین B3 (نیکوتین آمید یا نیاسین): این ویتامین در سوخت و ساز ATP (آدنوزین تری فسفات) بکار می رود و در جلوگیری از توقف رشد موثر است.

ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید): این ویتامین عامل رشد است و از کاهش شدید رشد جلوگیری می کند.

ویتامین B6 (پیروکسین): این ویتامین در سوخت و ساز و متابولیسم اسیدهای چرب اثر به سزایی دارد و برای جلوگیری از کاهش رشد یا متوقف شدن آن موثر است. با استفاده معقول از این ویتامین انسان می تواند به رشد خود ادامه دهد. ویتامین B6 بیماری آنمی را درمان و از افزایش گلبولهای سفید نیز جلوگیری می کند. برای افراد بی خواب مفید است و از تغییر شکل غیر عادی در اطراف چشم ها و بینی و دهان جلوگیری می کند.

ویتامین B7 (بیوتین): این ویتامین عامل رشد است و بر روی پوستهای چرب اثر مطلوبی دارد و برای افرادی که پوست دست یا بدن آنها پوسته پوسته می شود نیز مفید است. ویتامین B7 گاز CO2 موجود در بدن را نیز تثبیت می کند و بیماری کبدی را بهبود می بخشد و چربی های کبد را تحلیل می برد.

ویتامین B9 (اسید فولیک): این ویتامین یکی از ویتامین های مهم است که در روده انسان ساخته می شود و عامل فوق العاده موثری است برای درمان افراد کم خون. ویتامین B9 برای سوخت و ساز تیروزین بکار می رود و برای درمان بیماری های خونی از جمله بیماری های بدخیم نیز مفید است.

ویتامین B12 (سیانوکوبالامین): این ویتامین در درمان بیماری های خونی مزمن از جمله کم خونی شدید (آنمی) بسیار موثر و حیاتی است. همچنین عامل رشد و درگیر در سنتز DNA و هموگلوبین است.

منابع ویتامین های گروه B: ویتامین های گروه B عموما در روده بزرگ انسان ساخته می شوند. تولید این ویتامین ها در گرو چند فاکتور است:
1- فاکتور خارجی، یعنی غذا
2- فاکتور داخلی، یعنی اسیدی که معده ترشح می کند
3- کلیه ها، که آنزیم اریتروپوئتین تولید می کنند
4- سلول های مغز استخوان یعنی سلولهای مادر، که سازنده گلبولهای قرمزند
5- استخوانهای سازنده خون که عبارتند از استخوان لگن، ستون فقرات و دنده ها.

مهمترین و حیاتی ترین فاکتور در این راستا، فاکتور خارجی یعنی همان غذایی است که بصورت روزانه مصرف می کنیم. اگر کیفیت غذای مصرفی خوب باشد، همه کارها روی روال صحیح خود انجام خواهد شد. در غیر این صورت و با اشکال پیدا کردن فاکتور داخلی، سیستم گوارش نخواهد توانست کار خود را به خوبی انجام دهد و در نتیجه موجب کم خونی، کسالت، ناراحتی، بی قراری و بی حوصلگی انسان خواهد شد.

منبع اصلی ویتامین B در سبزیجات و میوه جات بخصوص در پوست میوه جات و غلات و مغزها مانند: گردو، بادام، فندق، پسته، کنجد، نارگیل، جوانه گندم و سایر مواد غذایی موجود است. متاسفانه امروزه ما پوست میوه جات و غلات را به مصرف دام و طیور می رسانیم و خود تفاله های آنها را مصرف می کنیم.

هشدار: مصرف شیرینیجات قنادی موجب از بین رفتن ویتامین های گروه B در روده بزرگ می شود و عوارضی مانند و عوارضی مانند ناراحتی های پوستی را در بر دارد و همچنین موجب به وجود آمدن انواع کسیتهای تخمدان و رحم در خانمها و کیستهای بیکر در آقایان می شود.

  جمشید خدادادی



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/1/17 توسط ایران

خانمهایی که دچار جوش سر سیاه در صورت هستند:
دو قاشق غذاخوری آرد جو الک شده + یک مقدار آب
خمیر نسبتا شل تهیه می کنیم صورت را با صابون بادام می شوییم وقتی شد. 10 تا 15 دقیقه این خمیر روی صورت بصورت ماسک شده بماند و قبل ازخشک  شدن باید بشویند.

عفونت ادراری و مجاری ادرار در خانمها:
روزی دو یا سه لیوان شربت عسل بخورید. نبات و قند و شکر نخورید و روزی دو بار مجرای ادرار را شستشو دهید.
خانمهایی که دچار ناراحتی زنانه هستند. از اسفرزه یا قدومه شیرازی استفاده کنند.

خانمهایی که طبع سرد دارند و رحم آنها یخ کرده از شدت سرما دچار دل درد می شوند. دانه خربزه را آسیاب کرده سپس الک کرده و یک قاشق در یک لیوان آب همراه با مقداری عسل حل کرده میل کنند ناراحتی از بین می رود.

خانمهایی که در دوران پریود در ناحیه زیر شکم دچار درد می شوند. بهترین دارو خوردن مغز تخم خربزه است.

خانمهایی که در طول ماه لکه بینی دارند یا در مرز سن 50 سالگی که می خواهند یائسه شوند و فوق العاده دچار خونریزی می شوند با خوردن این نوشابه سریع مساله آنها حل شده نیاز به استروکتومی ندارند:
یک لیوان آب هویج + یک قاشق عسل را با چنگال مخلوط کرده و روزی دو تا سه لیوان میل کنند.
سیر و پیاز نخورید. آب زیاد نخورید و ترشی نخورید.

دختر خانمها و خانمهایی که موقع پریود دچار درد شدید می شوند یا در روز اول درد شدید دارند قره قروت – ماست – پفک نخورند.

پونه کوهی یک قاشق + آویشن شیرازی یک قاشق + آب جوش دو لیوان + نیم ساعت دم کنید سپس با عسل در حالت گرم بنوشید.

برای خونریزی زنانه مفید است:
جوانه گندم یا جوانه آلفاآلفا یا یونجه یا چند قاشق جوانه شبدر

خانمها اگر میل جنسی کم دارند: از لباس بنفش استفاده کنندو سبزی شاهی بخورند یا تخم شاهی را آسیاب کنند داخل عسل بریزند و روزی دو قاشق مصرف کنند.


کارهایی که خانمهای متاهل بهتر است انجام دهند

1. خصوصیات شوهر را بشناسند.
2. محیط خانه را طوری تزئین کنند که با روحیاتشان سازگار باشد.
3. ببیند شوهر وقتی از محل کار باز می گردد از چه خوشش می آید همان را فراهم کند.
4. بهترین لباس را نیم ساعت قبل از آمدن او بتن کنید.
5. در هفته یک بار دامن یا بلوز سفید بپوشید.
6. لباستان زیاد پوشیده نباشد و دامن نارنجی یا زرد خوشرنگ استفاده کنید.
7. موها را شانه کرده و یک آرایش ملایم انجام داده و اگر مایل بودید از دستمال گردن استفاده کنید.
8. به پیشواز شوهر رفته سلام کنید با لبخند دستش را بگیرید او را ببوسید و با علاقه او را به خانه بیاورید.

جمشید خدادادی



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/1/17 توسط ایران

غذاهای مفید برای کبد عبارتند از:
انواع میوه جات، سبزیجات، بخصوص کاهو و هویج و خیار، روغن زیتون، انار و شاتوت که اثر معجزه آسایی روی کبد دارند. در حقیقت شاتوت ضد هپاتیت است. انواع بذرهای ملین از قبیل خاکشیر، اسفرزه، بارهنگ، تخم ریحان و تخم شربتی، بالنگو، شیرخشت، ترنجبین، فلوس به مقدار کم، سوپ جو، آش جو، نان جو، بخصوص نان جوی دوسر و نوشیدن روزانه حداقل شش لیوان آب خنک نیم ساعت قبل و دو ساعت و نیم بعد از غذا، سالاد فصل همراه با لیموترش تازه و روغن زیتون قبل از غذا، زرشک و آب زرشک، عسل، کشمش، توت و انجیر، برگه هلو و برگه زردآلو، کدو خورشتی، کدو حلوایی، کنجد، اسطوخودوس، بادرنجبویه، کاسنی، آب مرکبات، مغز بادام خام.

با تغذیه صحیح و مناسب می توان کبد را سالم نگه داشت. در واقع سالم بودن کبد مساوی است با سلامت جسم و روح. یکی از شگفتی های کبدترشح ماده ضد ویروسی است به نام اینترفرون. این ماده زمانی تولید می شود که کبد در نهایت سلامت باشد. پس باید از این اندام شگفت نهایت مراقبت انجام شود.
آیا نمی توان عظمت خدا را در کبد دید؟

غذاهای مضر برای کبد

غذاهای مضر برای کبد عبارتند از:
چای، شیرینیجات قنادی، سرخ کردنی، پرخوری، غذاهای چرب و پرحجم، ماست، نوشابه، آب یخ، تخم مرغ، شور، نمک زیاد، ترشیجات سرکه، فلفل و ادویه جات تند به مقدار زیاد، سیر زیاد، تمام غذاهای ساندویچ فروشی ها، غذاهای فریز شده، غذاهای زودپز شده، سس، رب، بادمجان زیاد، نوشیدن مایعات همراه با غذا و یا بلافاصله بعد از آن، تنقلات مصنوعی، آجیل شور، خرده خرده غذا خوردن، یعنی اینکه دهان پیوسته بجنبد، ماکارونی، آش رشته، انواع دخانیات، مشروبات الکلی که موجب سیروز کبدی می شوند. عصبی شدن و حرص خوردن، یبوست مزاج، تنبلی و عدم فعالیت فیزیکی، خواب زیاد، تند و سریع غذا خوردن، گوشت زیاد از عوامل دیگری است که برای کبد مضر است.

کبد اندام فوق العاده حساسی است که اگر از آن مراقبت نشود، سریع دچار کم کاری و بیماری می شود. سعی کنید در محافظت از این اندام نهایت سعی و کوشش را انجام دهید. زیرا کبد عضو فوق العاده مفیدی است که حتی با کمترین غم و اندوه آزرده شده و آنزیم های SGPT و SGOT آن به سرعت ترشح شده و زیاد می شوند. همچنین است آنزیم LDH خون که ازدیاد آن بسیار خطرناک است. خوردن ماست به علت داشتن اسید لاکتیک فراوان این آنزیم را افزایش می دهد.

جمشید خدادادی



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/1/17 توسط ایران

پنیر
پنیر را صبح نخورید و شب پنیر لیقوان کم نمک بخورید با نان و سبزی چند گردو و چند خرما
مفید برای: 1- کم خونی 2-ساییدگی استخوان 3- پوکی استخوان

مضرات شیر و ماست پاستوریزه

32 تا بیماری برای ماست نوشتم و 10ساعت درس دادم، گفتیم که وقتی بچه ماست بخوره (منظورم ماست پاستوریزه است) بچه پیش فعال می شه، گفتم که بچه پیش فعال یعنی چی، مثلاً کسی ماست می خورد 4 ساعت می خوابد دیگه توان اینکه یک تحقیق 30 دقیقه ای کنه ندارد.

خوب حالا شیر، شیر معمولاً یک قندی داره به نام لاکتوز، در افراد بزرگ سال انزیم لاکتوز وجود ندارد در نتیجه با خوردنش حالت تهوّع می گیرند یا دچار اسهال می شوند یا دچار یبوست می شوند؛ خوب جدیداً امدن شیر های کم لاکتوز تولید کردند درحالی که شیری این طوری باشه دیگه به درد نمی خوره، ما نمی گوییم شیر بد، ماست بد، اگر رفتید داخل یک ییلاقی که گوسفند فقط علف صحرا را خورده، بخورید نوش جانتون ولی ماستش را کمتر بخورید، یکم به ماستش نعنا، پونه، نمک ، موسیر بزنید و کم بخورید عیبی نداره ولی ماست های پاستوریزه می خورید و عصبی می شوید خوب ماست چه کار می کنه؟ یک چهارم ماست اسید لاکتیک است، اسید لاکتیک چه کار می کنه؟ ایجاد اسیدوز در بدن شما می کنه که دو قسمت بدن تان را فعال می کنه یکی ریه است که به نفس نفس می افتی که این هیدروژن را خارج کنه یکی هم کلیه تون فرسوده می شود تا این حالت اسیدی ماست را خارج کنه، خوب داخل مغز چه اشکالی ایجاد می شه؟ نورون های مغزی را فعالیتش را کم می کنه.

کلسیم موجود در شیر و ماست جذب نمی شود!
این مقدار کلسیمی که امروزه توصیه می شود استفاده شود منطقی نیست. استفاده از سه لیوان شیر روزانه که برابر است با 1000 میلی گرم کلسیم در روز که 900 میلی گرم آن از طریق مدفوع و 100 میلی گرم آن از طریق ادرار دفع می شود. سوال: چقدر از این مقدار کلسیم مصرف شده جذب شده است ؟...

برای اطلاعات بیشتر مقاله متابولیسم کلسیم و فسفات را بخوانید.

مضرات ماست چکیده نشده
امروزه خوردن ماست در کنار غذا برای خیلی ها یک عادت شده است. ولی باید دانست که طبع ماست سرد و تر بوده و اسید لاکتیک زیاد تولید میکند. ماستی که چکیده نباشد در آب آن سردی زیاد است. مضرات مصرف زیاد ماست چکیده نشده:
1- پوکی استخوان و سائیدگی استخوان
2- شب ادراری بچه ها
3- یبوست
4- ناراحتی اعصاب و روان
5- صرع (برای کسانی که طبع سرد دارند)
6- عرق کردن زیاد
7- آلرژی
8- عرق کردن زیاد (کف دست – زیر بغل – کف پا)
9- ارترز
10- رماتیسم
11- سیستم ایمنی بدن را کم می کند خار استخوانی در پاشنه پا یا در استخوان دنبالچه ایجاد می کند و نمی تواند روی صندلی بنشیند.

سعی کنید بجای ماست سالاد استفاده کنید. اگر ماست میل داشتید از ماست چکیده + نمک + پونه کوهی یا نعناع + کاکوتی + پودر موسیر بمقدار کم استفاده کنید.

جمشید خدادادی



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/1/17 توسط ایران

برای درمان آفت دهان عسل را روی آفت مالیده و روزی چند عدد سیب بخورید. از غذاهای ممنوعه پرهیز نمایید. و یا میتوانید، عسل را روی سیب مالیده و آنرا به صورتی که مدت زیادی در دهان بماند، جویده و بخورید. اگر آفت در دهان زیاد است و جویدن درد آور است، میتوانید در آب سیب، عسل ریخته، و آنرا جرعه جرعه بنوشید، بطوریکه برای مدتی، در دهان نگهدارید.

دهان و دندان

خوردن شکلات،پفک و چیپس،بیسکویت و ... باعث بروز لوزه سوم و خرابی دندانها می شود.

رفع عفونت و دندان درد: از خوردن فرآورده های حیوانی، پرهیز کنید و روزی یک تا سه حبه سیر را، بسته به سن افراد، به اندازه عدس خوب ریز کرده، 5/2 ساعت بعد از غذا، بدون جویدن با آب ببلعید.

جلوگیری از ابتلا به عفونت دندان: سردی ها را کم استفاده نموده و روزی چند بار، با انگشت به نمک زده و دندانها را ماساژ دهید.

خمیر دندان: پوست چوبی بادام را بر روی توری و شعله قرار داده و ذغال نمایید. ذغالها را آسیاب نموده والک کرده و به آن نمک اضافه نمایید. مسواک زدن با این ماده، دندانها سفید و براق شده و هیچگاه خراب نمی شود.

ترکهای روی زبان: به علت ترشی زیاد ایجاد می شود، که برای رفع آن ترشی را حذف و غذاهای لعابدار و ژلاتینی استفاده نمایید.

جمشید خدادادی



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/1/17 توسط ایران

آشپزی یکی از هنرهای آدمی است که سلامتی جسم و روح و نشاط و شادابی پوست و مو در گرو آن است. با آشپزی صحیح، انسان می تواند سلامتی خود را تضمین کند. ولی متاسفانه امروزه با استفاده از مواد غیر طبیعی و مضر و سرخ کردن غذاها و استفاده از وسایلی مانند: زود پز، مایکروویو و سرخ کن و استفاده از چاشنی های مصنوعی مانند اسانسها و رنگ های شیمیایی سعی می کنند غذاها را خوشمزه جلوه دهند و ذائقه ها را تغییر دهند. بدتر از آن تبلیغ این نوع غذاها از طریق رسانه های جمعی است و با این کار، غذاهای بی محتوا را به مردم آموزش می دهند و آنان را به همان سمت و سو سوق می دهند که نتیجه ای جز بیماری های گوناگون ندارد!

یکی از سنتهای غلطی که در مورد آشپزی آموزش داده می شود، استفاده از دسکتش است. آنان به همه جا و همه چیز دست می زنند که نباید بزنند، در هنگام آشپزی از دستکش استفاده می کنند.

افرادی که می خواهند آشپزی کنند باید نکاتی را رعایت کنند تا غذایشان فوق العاده خوشمزه و خوش عطر و خوش طعم شود و دیگران با استفاده از این غذاها نهایت لذت را ببرند و از نعمت سلامتی و نشاط لازم برخوردار شوند.

نکاتی که بهتر است رعایت شود
در هنگام آشپزی نطافت و بهداشت عمومی را رعایت کنید و با وضو باشید. داشتن نشاط و شادابی و اعصاب آرام در هنگام آشپزی،در کیفیت غذا اثر بهسزایی دارد؛هم چنین است استفاده از مواد طبیعی و تازه و استفاده نکردن از دستکش در هنگام طبخ غذا.با این کار. نشاط و شادابی درونتان به صورت انرژیهای مفید و موثر از طریق چشم و نوک انگشتان به مواد غذایی منتقل شده و آن را به خود و اهل منزل هدیه می کنید؛ زیرا هنگام نشاط ، اشعه ی آلفای مغز زیاد شده و به صورت انرژی از طریق چشم و نوک انگشتان خارج می شود. هنگام پختن غذا نام خدا را یاد کنید و از او بخواهید غذایی که طبخ می کنید مایع سلامتی خود و خانواده تان باشد.

سعی کنید غذاها را با ادویه جات  طبیعی معطر و خوش طعم کنید و عطر لازم را به غذا بدهید. سعی کنید غذا را با حرارت ملایم طبخ کنید بااین روش، غذا بسیار خوش مزه می شود و در سلامتی انسان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

جمشید خدادادی  


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/1/17 توسط ایران
  1. تا زمانی که گرسنه نشده اید، بر سر سفره ننشینید.
  2. کمی قبل از سیر شدن دست از غذا بکشید.
  3. شبها قبل از خواب حتما اجابت مزاج انجام شود.
  4. تنها زمانی که در سلامت و نشاط به سر می برید، هر نوع غذایی که هوس کردید میل کنید (البته به استثنای غذاهای ممنوعه).
  5. هنگام کسالت و بی میلی از هیچ نوع مواد خوراکی و نوشیدنی استفاده نکنید.
  6. هرگاه اولین لقمه غذا را در دهان گذاشتید و احساس خوبی به شما دست نداد، غذا میل نکنید تا کاملا اشتها پیدا کنید.
  7. هنگام بیماری یا کسالت، هر نوع خوراکی یا غذا را که هوس کردید میل نکنید، بلکه عکس آن غذاها را میل کنید.

امید است با رعایت موارد فوق همیشه سالم و تندرست باشید.

جمشید خدادادی



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/1/17 توسط ایران
مهمترین توصیه ای که می توان برای مادران باردار داشت از این قرار است .
1- در نهایت آرامش و سکون باید باشند .
2- از حرص خوردن و عصبی شدن باید پرهیز نمایند .
3- سعی کنند که در دوران بارداری از داشتن یبوست مزاج خودداری کنند .
4- نود درصد غذاهای مصرفی مادر باردار بهتر است که از مواد غذایی گیاهی باشد .
5- در صورت تمایل می تواند دو درصد غذای مصرفی از مواد غذایی دریایی و یا حیوانی باشد .
6- روزانه از میوه جات و سبزیجات تازه فصل به خوبی استفاده کرده و همراه سالاد از جوانه گندم استفاده نماید .
7- روغن مصرفی مادر باردار بهتر است که فقط از روغن زیتون بکر استفاده شود .
8- مادران باردار بهتر است که در طول بار داری خود از مواد غذایی مانند : زعفران و کنجد و کلیه فرآورده های کنجد استفاده نکنند به جز یک هفته مانده به زایمان .
9- مادران باردار بهتر است که شب زود به خواب رفته و صبح زود از خواب بیدار شوند و در هوای پاک و آزاد به مدت 30 دقیقه اقدام به پیاده روی نمایند .
10- این نوع مادران بهتر است که هرلقمه غذا را 40 تا 50 بار جویده و 2 لقمه کمتر میل کنند .
11- روزانه 6 لیوان آب میل کنند ، نیم ساعت قبل و دوونیم ساعت بعد از غذا و سعی کنند که پُرخوری نکنند .
12- هنگام خواب اگر می خواهند در رختخواب پهلو به پهلو شوند ، ابتدا نشسته و کمی صبر کنند و به جهتی که می خواهند به خواب بروند .
13- مادران باردار بهتر است که در محل هایی که بگو مگو و تنش وجود دارد ، حضور پیدا نکنند .
14- به این نوع مادران توصیه می شود که روزانه مقداری عسل و مغز بادام خام را به صورت شیر میل کنند تا آرامش کافی داشته باشند .
15- مادران باردار بهتر است که سالاد فصل را با لیمو ترش تازه و روغن زیتون و کمی عسل مخلوط کرده و قبل از غذا میل کنند و خوب بجوند .
16- مادران بارداردر طول بارداری بهتر است که از لباس های نخی و گشاد استفاده کنند ، که برای سلامتی آنان بسیار مفید است .
17- داشتن افکار آرام و آزاد و استفاده از نعمت های خوب الهی و نداشتن ناراحتی های گوارشی بهترین و مهمترین توصیه ای است برای مادران باردار.
18- خانمهایی که حساس و زود رنج ، عصبی و خود خور هستند نباید باردار شوند در غیر این صورت دچار بیماری های عدیده ای خواهند شد و سلامتی خود و جنین خود را به مخاطره خواهند انداخت .
19- اینگونه مادران ، موجود بیمار و علیلی را به جامعه بشری تحویل خواهند داد و شخص بیمار یک عمر زجر خواهد کشید و افکار مغشوشی را خواهد داشت . که بارها ناظر این امر بوده ایم .
20 - در صورت رعایت مسائل فوق مادران باردار از سلامتی و نشاط خاصی برخوردار خواهند بود و جنین سالم و با نشاطی را به جامعه بشری تحویل خواهد داد .
جمشید خدادادی


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93/1/12 توسط ایران

جهان



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93/1/12 توسط ایران

مرد کار



<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 108
بازدید دیروز: 488
کل بازدیدها: 7488047

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]