سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود انواع کتاب - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 86/12/16 توسط ایران
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 86/12/16 توسط ایران

دانلود سه جلد کتاب نفیس کتاب الله شناسی تألیف حضرت علامه آیةالـله سیدمحمدحسین حسینی طهرانی

اصل این مباحث یکدوره تفسیر آی? مبارک? « الـله نور السموات و الارض» است که تا «و الـله بکل شیء علیم» در ضمن ابحاثی مذاکره و تحریر شده است. و در آن از مسأل? توحید ذاتی و اسمائی و افعالی حضرت حقّ، کیفیّت پیدایش عالم آفرینش، ربط حادث به قدیم، نزول نور وجود در مظاهر امکان، حقیقت ولایت و ربط موجودات به ذات باری تعالی، و لقاء الـله و وصول به ذات مقدّس او به فناء و اندکاک هستی مجازی عاریه ای در وجود مطلق و هستی اصیل و حقیقی بحث می گردد.
بعضی از عناوین این مجموعه عبارت است از: خدا را می توان دید، خداوند عاشق ماسوی و ماسوی عاشق اوست، امکان دیدار و لقاء خداوند برای مؤمنین خوش کردار، خداوند همه جا هست چشم بگشا و ببین، منکرین لقاء خدا زیان بارترین مردمند، طرق مختلفه «الـله شناسی» غیر از طریق لقاء الـله همگی کج و معوج و تاریک است، منطق قرآن هرگونه وجود و آثار وجود را در خدا حصر می کند، معنی تشخّص وجود. لا هو الا هو، غیر از عرفان جمیع مردمان خدا را با دیده دو بین می نگرند، آنانکه غیر از خدا اثری قائلند مبتلا به شرک خفیّ هستند، حشویّه و شیخیّه و قشریّه از خداوند نصیبی ندارند، ،انحرافات شیخ احمد احسائی و پیروان مکتب او در توحید و...

http://www.motaghin.com/fa_default.asp?RP=M_content.asp&P1N=ContentID&P1V=5227



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 86/12/16 توسط ایران

حضرت علّامه آیت اللـه حاج سیّد محمد حسین حسینی طهرانی

مجموعه ای است از بحثهای تفسیری، فلسفی، روائی، تاریخی، اجتماعی دربار? امامت و ولایت بطور کلّی، و دربار? امامت و ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین بالخصوص، که بصورت درسهای استدلالی علمی متّخذ از قرآن کریم و روایات وارده از خاصّه و عامّه و ابحاث حلّی و نقدی پیرامون ولایت می باشد.
در این مجموعه که شامل 270 درس است مطالبی همچون: عصمت، ولایت تکوینیّ، لزوم متابعت از أعلم، ضرورت وجود امام معصوم و زنده برای جامعه، معنای ولایت، شرح حجَّة الوداع و واقع? غدیر خمّ و احادیث ولایت، منزلت و ثقلین، شرائط رهبری، علم غیب و علوم متنوّع و قضاوتهای امیرالمؤمنین علیه السلام، معیّت امام با قرآن در همة عوالم، تقدّم شیعه در جمیع علوم، کتب مؤلّف? شیعه، مباحثی پیرامون «صحیف? سجادیّه»، سیر علوم و تاریخ شیعه از صدر اسلام، عظمت و أبدیّت مکتب و مقام علمی مدرس? امام صادق (علیه السلام)، ردّ نظریّات و عقائد مذاهب مختلفة اهل تسنّن در اصول و فروع، علوم جهانی و علوم اسلامی امام صادق علیه السلام ، قیام معاویه برای اضمحلال آثار نبوّت و تبدیل آن به سلطنت و ... مورد بحث قرار گرفته است.

http://www.motaghin.com/fa_default.asp?RP=M_content.asp&P1N=ContentID&P1V=5228



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 86/12/16 توسط ایران

کتاب معاد شناسی حضرت علّامه آیت اللـه حاج سیّد محمد حسین حسینی طهرانی

این مجموعه شامل 75 مجلس در کیفیّت سیر و حرکت انسان در دنیا و نحو? تبدّل نشأ? غرور به عالم حقائق و واقعیّات و ارتحال او بسوی خدا و غایة الغایات بوده و در آن مباحثی همچون: عالم صورت و برزخ و نحوة ارتباط ارواح در آنجا با این عالم، کیفیّت خلقت فرشتگان و وظائف آنها، نفخ صور و مردن و سپس زنده شدن تمام موجودات و قیام انسان در پیشگاه حضرت احدیّت، عالم حشر و نشر و حساب و کتاب و جزاء و عرض و سؤال و میزان و صراط و شفاعت و اعراف و بهشت و دوزخ، با استفاده از آیات قرآن و اخبار معصومین و ادلّ? عقلیّه و فلسفیّه و مطالب ذوقیّه و عرفانیّه بنحو اوفی و اوفر مطرح گشته است.

http://www.motaghin.com/fa_default.asp?RP=M_content.asp&P1N=ContentID&P1V=5229



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 86/12/9 توسط ایران
نوشته شده در تاریخ شنبه 86/11/27 توسط ایران
نوشته شده در تاریخ جمعه 86/11/26 توسط ایران

http://www.ipis.ir/LPIS/LPIS.asp?URL=http://www.ipis.ir/LPIS/

درباره ضریح مطهر  امام رضا (ع) چه می دانید؟

• ضریح قبلی مضجع شریف امام رضا (ع) بر گرفته از طرح های هندی بوده، در حالی که ضریح جدید کار استاد محمود فرشچیان هنرمند بزرگ ایرانی، هنری ماندگار از طراحی ایرانی- اسلامی است.

• داخل ضریح مطهر، پوشیده شده از بهترین نوع خاتم است که توسط اساتید بزرگ کشور اجرا شده و بزرگترین قطعه آن « عرقچین زیر سقف » می باشد.

• ضریح جدید مطهر حضرت رضا(ع) 12 تن وزن دارد.

• رواق دارالاجابه در طبقه زیرین رواق مبارکه داالولایه به مساحت حدود 2440 متر مربع، در آخرین روزهای سال 1379 افتتاح و در اختیار زائرین قرار گرفت و همچنین بخشی از قسمت تحتانی صحن انقلاب ، به عنوان رواق جدید برای فرایض دینی زائرین گرامی آماده سازی می شود.

• قدمت ضریح قبلی مضجع شریف حضرت رضا (ع) حدود 40 سال بوده است، در حالی که پیش بینی می شود ضریح جدید به لحاظ استحکام فوق العاده برای استفاده تا 400 سال آینده مناسب باشد.

• کار ساخت ضریح مطهر؛ پس از 5 سال مطالعه و تحقیق در سال 1372 آغاز و اواخر سال 1379 به بهره برداری رسید.

• ضریح فعلی پنجمین ضریح منصوب بر مرقد منور حضرت رضا (ع) می باشد. جالب است بدانید که اولین آن : صندوقچه ای چوبی، دومین و سومین: فولادی و چهارمین: با روکش طلا و نقره بوده است.

• سنگ جدید منصوب بر مضجع شریف حضرت رضا (ع) به رنگ سبز، یکپارچه و از بهترین انواع سنگ ها می باشد، که بر روی آن تاریخ ولادت و شهادت و همچنین حدیث شریف ثقلین و نیز آیه های شریفه ی تطهیر، اطیعوا.. و اطیعوا الرسول ...... و یا ایتهاالنفس المطمئنه .... نقش بسته است.

• بین هر دو زاویه از پنجره های ضریح مطهر قبلی، یک صفحه بیضی شکل از طلا که تعداد آنها به 18 عدد و وزن هر یک 50 مثقال می باشد نصب شده و روی 16 عدد از آنها احادیثی در باب فضیلت زیارت حضرت رضا(ع) به خط نسخ و به قلم مرحوم حاج شیخ احمد زنجانی نوشته شده است.

• بر روی سقف ضریح مطهر این ابیات نوشته شده است:

• هاتفی وصف این ضریح بگفت

• عجز الصبانعون عن صفتک

• بهر تاریخ در معنی سفت

• ما عرفناک حق معرفتک

• چهار طرف ضریح مطهر؛ چهار ده محراب وجود دارد و محراب ها به یک محراب بزرگ ختم می شود .

و سپس در نوک محراب به کلمه الله منتهی می گردد.

• دومین ضریح فولادی که از حدود 263 سال قبل بر مرقد مطهر حضرت رضا(ع) نصب شده بود به لحاظ وقف بر نصب دائمی بر مضجع حضرت رضا علیه السلام، به عمق 5/2 متر در قسمت تحتانی اطراف قبر مطهر منتقل و نصب گردید.

• پنجره نصب شده در رواق دارالاجابه دقیقاً در موازات قبر مطهر حضرت رضا(ع) قرار دارد البته با فاصله حدود 15 متر.

• به علت واقع شدن گنبد مطهر و ستون های اطراف روضه منوره و کاشی کاری و آیینه کاری های با قدمت زیاد سال، امکان توسعه در داخل روضه منوره نیست.

• طی 55 روز نصب ضریح جدید، تمامی گروه های دست اندر کار در حرم مطهر به طور شبانه روزی کار می کردند.

• آیا می دانید که با احداث رواقهای جدید دارالولایه ، دارالرحمه ، دارالهدایه، دارالاجابه، دارالحکمه و دارالثوره ( دردست اقدام) پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مساحت 13345 متر مربع وسعت رواقهای مذکور به حدود 4 برابر مساحت رواقهای 18 گانه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ( مساحت رواقهای قبل از پیروزی انقلاب 2838 متر مربع) بالغ گردید.

• با احداث صحنهای جمهوری اسلامی ، قدس و جامع رضوی، مساحت صحنها از 19000 متر مربع به 71000 متر مربع افزایش یافت و در آینده با احداث صحن های در دست اقدام به 107764 متر مربع بالغ می گردد.

برگرفته از نشریه حرم سال یازدهم ش 85



نوشته شده در تاریخ جمعه 86/11/26 توسط ایران
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 86/11/17 توسط ایران

راز خلقت‏‏

حضرت آیة اللّه جوادى آملى‏
‏ تهیه و تدوین: حجةالاسلام والمسلمین محمدرضا مصطفى پور

مسئله راز خلقت و هدف آفرینش جهان و انسان از جمله مسائلى است که همواره براى انسان مطرح بوده و براى دریافت پاسخ آن به مطالعه و تکاپو مى‏پردازد. طرح این سؤال و پاسخ آن مى‏تواند در چگونه زیستن انسان نقش فوق العاده‏اى داشته و در معنا بخشى زندگى انسان مؤثر باشد، و آدمى را از پوچى گرایى برهاند. انسانى که از پوچى زندگى رهایى یابد و زندگى او از معنا برخوردار باشد از آرامش بهره‏مند بوده و از اضطراب و نگرانى مصون و محفوظ خواهد بود.
بنابراین این مقاله در صدد طرح این مسئله و پاسخ آن و در ادامه به چگونگى تأثیر آن در زندگى مى‏پردازد.

http://www.iec-md.org/maaref/raaz_khelqat_jawaadi-aamoli.html



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 86/11/17 توسط ایران
<   <<   6   7   8   9      >
.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 150
بازدید دیروز: 387
کل بازدیدها: 7495269

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]