سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش آشپزی ونکات خانه داری - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ جمعه 87/6/1 توسط ایران

یخچال را کجا قرار دهیم بهتر است؟ 

 هرگز یخچال را در نزدیکی اجاق گاز یا آبگرمکن قرار ندهید، زیرا حرارت ناشی از پخت و پز اجاق گاز، باعث کاهش عمر دستگاه می شود. به علاوه محل استقرار یخچال باید بین 15 تا 20 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد.

 تمیز کردن فریزر 

سبزیجات، گوشت مرغ، ماهی و گوسفند، هر کدام را در طبقه ی مخصوص قرار دهید. به تاریخ بسته‌ها دقت کنید و مواد را بر اساس تاریخ مصرف آنها در دسترس بچینید و مواد تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید. روی هر بسته ی جدیدی که در فریزر می گذارید تاریخ بزنید. فهرستی از مواد موجود در فریزر تهیه کنید تا راحت تر بتوانید آنها را پیدا کنید.

   تمیز کردن یخچال 

میوه ها و سبزیجات فاسد شده را دور بریزید. تمام طبقات یخچال را در آورید، دیوارها و طبقه ها را تمیز کنید. مواد شبیه به هم را در یک طبقه جای دهید. داروها و مواد تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید.

 تمیز کردن دستمال آشپزخانه 

 برای تمیز کردن دستمالها یا اسفنجهای جرم گرفته ی آشپزخانه، ابتدا آنها را مدتی در محلول آب و نمک خیس کنید، تا سریع تر تمیز شوند.

از سایت ایرانیان انگلستان



نوشته شده در تاریخ جمعه 87/6/1 توسط ایران

صدای زیاد آبمیوه گیری 

صدای زیاد آبمیوه گیری یا از متعادل نبودن صافی است که باید بازدید و یا تعویض شود و یا موتور خراب شده که باید از تعمیر کار کمک بگیرید.

 علت حرکت آبمیوه گیری 

اگر در حین استفاده از آبمیوه گیری، حرکت می کرد، بدین معناست که صافی تعادل ندارد و یا محفظه ی آن پر شده است.

 خرابی صافی آبمیوه گیری 

اگر آبمیوه ی شما همراه با تفاله باشد ، نشانه ی آن است که صافی آبمیوه گیری خراب شده و باید تعویض شود.

 علت داغ شدن آبمیوه گیری 

اگر آبمیوه گیری شما پس از روشن کردن خیلی سریع داغ شد، این یک هشدار است که می تواند دو علت داشته باشد، محور موتور درپوشها لقی دارد و یا اینکه موتور نیم سوز شده است. حتماً از یک تعمیر کار کمک بخواهید.

   استفاده ی درست از آبمیوه گیری 

 اگر میوه هسته دارد، ابتدا هسته ها را از میوه خارج کنید؛ در غیر این صورت هسته ها مانع چرخش موتور یا تیغه های دستگاه می شوند. در محفظه ی بالا بیش از اندازه میوه نریزید و مراقب باشید تا بیش از حد تفاله در آن جمع نشود، چون به موتور فشار می آورد و آن را می سوزاند.در آبمیوه گیریهایی که صافی فلزی دارند، اگر فشار تفاله ها یا مقدار میوه ی ریخته شده زیاد باشد، صافی از حالت تعادل خارج می شود و در نتیجه وقتی دستگاه را روشن می کنیم، آبمیوه گیری به حرکت در می آید، برای جلوگیری از حرکت دستگاه باید تفاله ها را تخلیه کرد و یا از مقدار میوه ها کاست.هرگز موتور را درون آب فرو نبرید.قسمتهای متحرک بالای آبمیوه گیری مثل درپوش و تیغه را پیش از روشن کردن دستگاه کاملاً در جای خود محکم کنید. پیش از خاموش کردن و ایستادن کامل موتور، هرگز در پوش آن را باز نکنید.

از سایت ایرانیان انگلستان



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 87/5/20 توسط ایران

مواد لازم
گوشت گوسفندی: نیم کیلو
نخود خیس کرده: نصف پیمانه
لوبیا سفید خیس کرده: نصف پیمانه
لوبیا چیتی خیس کرده: نصف پیمانه
پیاز: یک عدد
سیر: یک بوته
برنج: یک سوم پیمانه
بلغور گندم خیس کرده: یک پیمانه
دانه انار خشک: دو قاشق سوپخوری
رب انار: یک قاشق غذاخوری
آلو:250 گرم
تمر هندی: نصف بسته

طرز تهیه
گوشت را بپزید و استخوانهای آن را جدا کنید، نخود و لوبیا را بپزید، پیاز را تفت بدهید و سیر را با کمی نمک و زردچوبه بکوبید و به پیاز اضافه کنید، گوشت را هم اضافه کرده و کمی تفت بدهید، سپس نخود و لوبیا را که پخته شده همراه با آب گوشت اضافه کنید.
بلغور و برنج را نیز به باقی مواد اضافه کنید و قلیه را همراه با دانه های انار بگذارید تا بپزد وقتی برنج و بلغور پخت، آلو(این غذا را بدون آلو هم می توانید درست کنید)، رب انار و آب تمرهندی خیس خورده را نیز به آن اضافه کنیدتا قلیه خوب جا بیفتد. قلیه را در ظرف بکشید و روی آن را با کمی نعناع داغ تزیین کنید.

از سایت مبین



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 87/4/23 توسط ایران

مواد لازم :
فیله مرغ: 500 گرم
روغن مایع: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
فلفل قرمز: به میزان لازم
آب لیمو ترش: نصف پیمانه

مواد لازم جهت تهیه خمیر بنیه:
آرد شیرینی: 2 پیمانه
بکینگ پودر: 2 قاشق مرباخوری سرپر
نمک و فلفل(ترجیحا فلفل سفید): 1 قاشق
ماءالشعیر: 1پیمانه
شیر: 1 پیمانه
سفیده تخم مرغ: 2 عدد
زعفران: 3 قاشق چایخوری

طرز تهیه:
ابندا فیله ها را از وسط به دو قسمت برش بزنید و در نمک و فلفل و روغن آبلیمو استراحت دهید تا طعمدار شود. برای تهیه مایه بنیه ابتدا آرد و بیکینگ پودر، نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده، سپس ماء الشعیر و شیر را به این مواد اضافه کنید و کاملا هم بزنید. سفیده های تخم مرغ را در ظرفی جداگانه بزنید تا کف کند و به باقی مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند و در آخر زعفران را به مواد اضافه کنید.
فیله ها را از مواد بیرون آورده و به مدت 2تا3 دقیقه صبر کنید تا آب آنها کشیده شود و بعد آنها را در مایه بنیه فرو برده و در روغن داغ سرخ کنید. وقتی طلایی رنگ شدند از روغن بیرون آورید و بر روی کاغذ یا حوله آشپزخانه قرار بدهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/4/15 توسط ایران

مواد لازم:
برنج: یک کیلو
رشته پلویی: 500 گرم
روغن: به میزان لازم
کشمش، خرما و گوشت: در صورت تمایل

طرز تهیه:
برنج را در آب جوش ریخته و کمی که نرم شد قبل از آنکه زمان آبکش کردن برنج برسد رشته پلویی را به آن اضافه می کنیم، وقتی که رشته ها هم کمی نرم شدند و بنج هم زمان آبکشش رسید رشته و برنج را با هم آبکش می کنیم و برنج را مثل پلوی معمولی دم می کنیم، البته یادتون باشه که آب روغنی که روی رشته پلو می دهید بهتر است که خیلی داغ نباشد تا رشته های شما خمیر و له نشود
بعد از دم کشیدن رشته پلو می توانید آن را با کشمش یا خرمایی که در کمی کره تفت داده شده همراه با گوشت ماهیچه پخته شده سرو کنید اما زنجانی های عزیز رشته پلو را با قیمه آلو سرو می کنند، قیمه آلو را قبلا بهتون آموزش دادم و می توانید از بخش آرشیو اون رو پیدا کنید.
 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 87/3/27 توسط ایران
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 87/2/26 توسط ایران

مواد لازم برای چهار نفر

بادنجان کوچک 6 عدد
کشک یک لیوان
رب گوجه یک قاشق
پیاز متوسط 2 عدد
نعناع خشک 2 قاشق (یا نعناع تازه 200 گرم)
روغن، نمک و فلفل به اندازه دلخواه

طرز تهیه

بادنجانها را به صورت طولی برش یک سانتی دهید و به آن نمک و فلفل بزنید و دو طرف را در حرارت متوسط سرخ کنید. نصف یک قاشق رب گوجه را در یک فنجان آب داغ حل کنید و به بادنجان اضافه کنید و آن را بر روی شعله متوسط 4 تا 5 دقیقه حرارت دهید. پیازها را پوست کنده و نازک برش دهید و در روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. نعناع را نیز روغن داغ کنید. کشک را به صورت مساوی و یکسان روی بادنجان پخش کنید و سپس پیاز داغ و نعناع داغ را اضافه کرده و میل بفرمائید. 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 87/2/26 توسط ایران

مواد لازم (برای 6 نفر)

بادنجان کوچک بدون تخم: 8 عدد

سیر: 4 عدد

تخم مرغ: 4 عدد

گوجه متوسط: 2 عدد

روغن: یک سوم فنجان

نمک و فلفل به اندازه ی دلخواه

طرز تهیه:

بادنجانها را در فر بپزید تا بحالت باد کرده درآید و پوستش ترک بردارد. پس از سرد شدن آنها را ریز و قسمتهای سفت را جدا کنید. در ظرفی جداگانه مقداری آب جوش بیاورید. گوجه ها را 2 تا 3 دقیقه در آب جوش بپزید، آب ظرف را خالی کنید و بگذارید گوجه ها سرد شود. پوست گوجه ها را بکنید و آن را ریز کنید.

سیر را در روغن و روی شعله متوسط داغ کنید تا رنگش طلایی شود. بادنجان را به آن اضافه کنید و 3 تا 4 دقیقه حرارت دهید. نمک، فلفل و گوجه را در این مرحله به مخلوط سیر و بادنجان اضافه کنید و تا وقتی آب آن تبخیر نشده باشد حرارت دهید.

تخم مرغها را با چنگال به هم بزنید و در ظرف دیگری حرارت دهید تا نمیه سفت شود. سپس آن را به مواد قبلی اضافه کنید و باز هم یکی دو دقیقه حرارت دهید. میرزا قاسمی را که از غذاهای محبوب مردمان شمال کشورمان ایران است، با نان یا برنج سفید می توانید میل کنید.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 87/2/26 توسط ایران
مواد لازم : (برای 4 نفر)

رشته: 400 گرم
سبزیجات: 1 کیلو (جعفری، شوید، اسفناج، پیازچه و گشنیز از هر کدام به اندازه یکسان)
گوشت چرخ کرده گاو یا گوسفند: 200 گرم
لوبیای چشم بلبلی: 150 گرم
نعناع خشک: 4 قاشق
پیاز متوسط: 4 عدد
کشک: 2 لیوان
آرد: 2 قاشق
روعن، نمک و فلفل به اندازه دلخواه

طرز تهیه:

لوبیا، عدس و لوبیا چشم بلبلی را به مدت 2 ساعت در آب گرم بخیسانید. پیازها را خرد کنید و آن را در روغن سرخ کنید تا رنگش طائی شود. نیمی از پیازهای سرخ شده را برای بعد کنار بگذارید.
حبوبات، نمک و فلفل را به پیاز اضافه کنید و به همراه 2 تا 3 لیوان آب داغ به مدت 30 دقیقه حرارت دهید. در صورت ضرورت در هنگام پختن آب را اضافه کنید.
سبزیجات را شسته و خرد کنید و پس از آنکه آنها را داخل آش ریختید، 10 تا 15 دقیقه دیگر حرارت دهید. آرد را در یک لیوان آب سرد حل کنید و به آش اضافه کرده و خوب بهم زنید. در این موقع رشته ها را نیز داخل آش ریخته و روی شعله کم بین 10 تا 15 دقیقه حرارت دهید.
رشته ها باید دست نخورده و خرد نشده باشند. ظرف غذا را از روی اجاق بردارید و کشک را به طور مساوی روی همه جای آن بریزید. پیاز داغ باقیمانده را روی آش بریزید. نعناع خشک را در روغن سرخ کنید و آن را روی آش بریزید و نوش جان فرمائید.


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 87/2/24 توسط ایران
<   <<   6   7   8      >
.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 182
بازدید دیروز: 231
کل بازدیدها: 7497011

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]